insan ve din

Konu: 1- DİNİN TANIMI (1.Ünite)

Allah tarafından, Cebrail aracılığıyla Vahiy alan Peygamberler vasıtasıyla, akıl ve irade sahibi insanlara, iki
dünya mutluğunu kazandırmak için gönderilen ilahî kanun ve kurallar bütünüdür.

2-DİN VE İNSANLIK: (Dine olan ihtiyaç)
İnsanın yaratılışında, doğasında bir yaratıcıya inanma, ibadet etme, sığınma, güç ve yardım isteme duygu su vardır. Özellikle zor durum da kalan ve felaketlerle karşılaşan insan, Allah'a daha çok sığınır, dua eder, yar dım ister. Hz.Adem'den bugüne kadar insanlık mutlaka bir dine inanma ihtiyacı duymuş, inanmamış bir toplum gelmemiştir. Allah ve Din inancı baskı altına alınabilir ancak vicdanlardan inanma duygusunu söküp atmak im kansızdır. Doğru inanç öğretilmezse, yanlış inançlar yerleşir. İnanç konuları mantıklı delillerle ve güzel söyleşi lerle anlatılmalıdır. 

Dinin en önemli etkileri şunlardır:
İnsanın benliğine ve hayatına anlam ve amaç kazandırması, "Ben kimim?", "Nerden geliyorum?", "Nereye gidiyorum?", "Dünyada bulunuş amacım nedir?" sorularına cevap vermesi, insana ruh bütünlüğü kazandırma sı. Din insana huzur, güven, sabır ve güç kazandırır. Sınırlı, aciz, zayıf ve sınırsız ihtiyaçları olan insan, ancak Allah'a imanla huzur bulur ve güç kazanır ve zorlukların üstesinden gelir. Din insanı güzel ahlaklı yapar. İyilikle ri yapan, her türlü kötülükten uzak kalan bir insan haline getirir. Din toplum hayatına huzur, birlik beraberlik ve gelişme kazandırır. Suçların azalmasını yardımlaşmayı, dürüstçe ve üreterek çalışmayı sağlar. 

3-İSLAM DİNİ AÇISINDAN DİNİN GELİŞMESİ
Din, topraktan yaratılan ilk insan ve ilk Peygamber olan Hz.Adem birlikte var olmuştur. Kıyamete kadar süre cek olan bu dinde, Allah'ın varlığı, birliği, öldükten sonra diriliş, insanın sorumlu olduğu ve hesaba çekileceği inanç esasları, değişme yen temel ilkelerdir.
İnsanlar bu ikelerden-inançlardan saparak, zulüm ve ahlaksızlığa düştüğünde bir Peygamber gelmiş insanla rı dinin özüne çağırmıştır. Peygamberler dünya sanatlarında da insanlara rehberlik etmişlerdir.
İslam, Hz.Adem'den Peygamberimize kadar gelen dinlerin ortak adıdır. Tevhid (Allah'ın birliği) dini denir. Din tertemiz bir su kaynağı gibi saf doğmuş, fakat zamanla insanlar, İlkel dinlerde, Yahudilik ve Hıristiyanlıkta olduğu gibi, o suyu bulandırmış, ilave ve eksiltmeler yaparak aslını bozmuşlardır. İslam ise ilk orijinal şekliyle günümüze kadar gelmiş ve kıyamete kadar değişmeden evrensel olarak kalacaktır 

Konu: 1- İLKEL DİNLER (2. Ünite: Dinler ve Özellikleri)

İlk Din, Hz. Adem Peygamber ile başlamıştır. Allah Adem’i mükemmel bir varlık olarak yaratmış, akıl sahibi yaparak, dünya hayatıyla ilgili bütün bilgileri vermiştir. Bu açıdan bakılınca, yeryüzündeki ilk insan Allah tara fından eğitilmiş, öğretilmiş ve yeryüzünde medeniyet kurmak üzere görevlendirilmiş bir Peygamberdir ki, iddi
a edildiği gibi asla yabanî bir insan değildir. Hele kıllı bir maymun asla olamaz. Canlıların kromozomları ve gen haritaları belirlenmiştir. Varlıklar arası türden türe geçiş ve değişim mümkün olamaz.

Peygamberler, insanları inanca ve ahlaklı bir hayata çağırdıkları gibi, dünya işlerinde, günlük uğraşlarda ve teknoloji konularında da insanlara öncülük ve rehberlik yapmışlardır. Mesela, Haz. Adem çiftçilerin rehberidir. Hz.Adem ile başlayan Din Tevhid Dinidir. Tevhide, Allah’ı birleme demektir. Buna tertemiz yaratılışa uygun olan anlamında "Hanif Dini" de denir.
Kur’an, insanın bu Tevhit dinini kabul etmeye yatkın bir yaratılışta (Fıtratta) yaratıldığını belirtir (30/30). Adem’den sonra gelen bütün Peygamberler hep aynı temel inanç esasları üzerinde durmuşlardır.

DİNLER İKİ ŞEKİLDE ELE ALINIR: 

1-İlahî Dinler: Allah tarafından Vahiy alan Peygamber aracılığıyla gönderilen dinlerdir. Bunlara gökten ge
len anlamında Semavî Dinler de denir. Bunlar 3 tanedir: Yahudilik, Hıristiyanlık, İslamiyet. Yahudiliğe girmek
mümkün olmadığı için diğer iki din yaygınlaşmıştır.
2-İlahî olmayan dinler: Peygamberi ve kutsal kitabı olmayan dinlerdir. İlkel dinler, Çin ve Hint Dinleri gibi.

İLKEL DİNLER- Özellikleri: ilk insanlar Peygamber eğitimiyle dünyayı tanıdılar. Asla ilkel dine sahip değil lerdi. İlkel din anlayışına, Peygamber öğretisinden uzak kalmış; Afrika, G.Amerika'nın belli bölgelerinde rast lanır.İlkellik, Peygamber eğitiminden ve Hanif dinden uzaklaşmayla ve ilk orijinal vahyin insanlar tarafından değişmesiyle başlar. Bu sebeple insanlık, sapıtarak ilkelleşmiş ve ilkelleştikçe başka Peygamberle uyarılmış lardır. 

1-Kutsal kitapları ve peygamberleri yoktur, 2-Kabilenin ismi aynı zamanda din ismidir, 3- Bölgeseldir, doğ duğu yerle sınırlıdır, yayılmamıştır, 4-Kabile ve din değiştirilmez, 5-Büyüye, büyücüye inanılır, 6-Yüce tanrı her şeye hükmeder, 7-Ruhlar değişik şekillerde yaşar.
Mana: Doğaüstü gizli güç, Tabu: Mana gücü olan insan, hayvan veya eşyaya dokunma yasağı. Totem: Kut-
sal sayılan canlı-cansız varlık, Şaman-Kam: Dini ayinleri yöneten, büyü yapan. kötü ruhları kovan din adamı

Konu: 2-ÇİN DİNLERİ

Çin Dinlerinin en önemli özelliği, atalara saygı, bağlılık ve tapınmadır. Baba, din gibi sevilir. İmparator göğün oğlu sayılır. Ataların ruhlarından yardım bek lerler.

1-Konfüçyüslük: Konfüçyüs (M.Ö.479) kurdu. Öğretmendi, temel amacı in sanları iyiye doğruya yöneltmek, güzel ahlaklı yapmak, sosyal bir düzen ve güzel siyaset -yönetim oluşturmaktı. Sözleri 4 kitap haline getirildi.

>Temel inançları ve ilkeleri: “Tien-Gök Tanrı”, her şeyin üstünde yaratıcıdır ve
tabiat düzenini sağlar. Bereketin kaynağı olan Toprak ana tanrıçadır. Atalara, geleneklere bağlılık çok önemlidir. Aile ve toplumda insanlar arası ilişkiler ah lak temellerine dayanmalıdır. Günah ve kötülükler cezasız kalmaz, dünyada verilir.
>Beş temel erdem: İyi, doğru, edepli, akıllı, güvenilir olmak.

2-Taoizm: Lao - tzu ( M.Ö.6.yy). Temel amacı, inzivaya çekilerek gök yüzüne
ulaşmaktı. Kitabı: Tao-Te-King’dir. Tao: Yaratıcı prensip, te: insan, King: Ki tap demektir.

>Temel inanç ve ilkeleri: Tao’ya “Ana” denir. Her şeyin temeli, yaratıcı güçtür,
her şey ondan meydana gelmiştir. Akılla kavranmaz. İnsan Tao’ya benzeme
ye çalışmalı, iyi, doğru ve dürüst olmalı, içindeki kötü tutkuları atmalıdır. Tabi attaki düzene uygun yaşamalıdır. Kötülüğe karşı iyilikle cevap verilmelidir.


Konu: 3-HİNT DİNLERİ

1-Hinduizm: Brahmanizm de denir. Toplumun kast sistemine göre tabakalara ayrılması demektir.
Belli inanç ve ibadet sistemi yoktur. Herkes istediği gibi ibadet yapar. Bu yüzden Yoga ve Meditasyon, ineği ve Ganj nehrini kutsal sayma, arınmak için orda yıkanma, ölünce cesedi yakıp külünü kutsal sayılan Ganj nehrine dökme gibi uygulamalar vardır.

>Kast sistemi:1-Brahmanlar (Din adamları) 2-Prensler ve askerler 3-Tüccar ve esnaflar 4-İşçiler ve sanat karlar 5-Paryalar-Köle ve insan sa yılmayanlar. Buna göre üst sınıflar alt sınıfları kolay yönetebilmek için böyle bir sistem geliştirmişlerdir. İnsanlar doğuştan geldikleri alt sınıflar da sabreder ve hizmet ederler, öldükten sonra , başka bir bedenle, dünyaya, üst sınıflarda tekrar geleceklerine ve her gelişte tekamül ederek, ruhun olgunlaşacağına, arınacağına ve üst sınıflara yükseleceğine inanırlar. Bu inanışa “Tenasüh-Reenkarnasyon-Ruh göçü denir.

>İslam’da Ruh göçü yoktur: a-Ayette dünyaya geri dönüşün olmadığı açıkça belirtilir(23/100;44/56) b-Peygamberimiz, şehitlerin tekrar dün yaya gönderilip tekrar şehit olmak istediklerini fakat Allah’ın buna izin vermeyeceğini belirtir. c-Adalet açısından da bu mümkün değildir. Çün kü insan hangi bedeniyle işlediklerinden sorumlu tutulacaktır? d-O tarafa gidip gelen hangi insan bir daha kötülük işler. Önceki kötülüklerinin cezasını kim çekecektir? e-İmtihan açısından da imkansızdır. Allah, herkesi eşit olarak, görmeden inanmakla bizi imtihan etmektedir. f-Bilim sel açıdan şimdiye kadar kanıtlanmış hiçbir olay yoktur. Bu tür iddialarda bulunanlar, psikolojik olarak farklı ruha sahip olanlardır. Bilinçaltında
ki çocukluk bilgilerinin hatırlanması olarak yorumlanmaktadır. g-Aslında fena da olmazdı. Peygamberler, büyük adamlar geri gelseler de yar dım etseler(!)..Bu anlayış inanç boşluğu içinde bulunan veya medyatik olmak isteyen üç beş insan tarafından savunulur ve filimlerde görülür.

2-Budizm: Kurucusu Buda (M.Ö.534). Prensti, dışarıdaki yoksulluğu ve acıları görüp sarayı terk etti, 6 yıl ormanda inzivada yaşadı. Sonraları Buda Tanrı mertebesine yükseltildi ve heykelleri yapıldı.

Temel felsefesi: Hayatın gerçeklerini anlamak için bedenle ilgili bütün arzu ve isteklerden kurtulmak gerekir
Kast sistemi ve tenasüh doğru değildir. Esas amaç Nirvana’ya ermektir. Bu, iç huzuru elde etmek, ruhun kurtuluşa ermesi acılardan kurtulma sı demektir. Buna ulaşmak için, insana acı ve ıstırap veren dünya hayatı ve zevkleridir, bunlardan vazgeçmek gerekir.
>Nirvana’ya ulaşmak için şu 8 yol gerekir: Doğru söz, doğru davranış, doğru geçim, doğru muhakeme, doğru murakabe, doğru anlayış, doğru düşünce, doğru niyet
>Yasak olan şeyler: Canlı varlık öldürmek, hırsızlık, zina, yalan, içki.

Facebook beğen
 
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol